Franchising as a form of the entry on the market with focusing on wine

Thesis title: Franchising as a form of the entry on the market with focusing on wine
Author: Žďárská, Iva
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Vokurka, Jan
Thesis language: English
Abstract:
This thesis is focused on the development of the small company by means of franchising. In the theoretical part is described the definition of franchising, its past and present position on the market of business. Also types of franchising are mentioned and the substance of franchising contract and manual are clarified. In the practical part is characterized the company Kitl. There are specified all products, beginning and development of the firm and future possibilities and threats. The important point in the practical part of thesis is my own franchising concept for the company where I explain why and how to do business using franchising.This franchising plan is determined for real application in entreprise.
Keywords: franchising contract; medicinal wine; franchising
Thesis title: Franchising jako způsob vstupu na trh se zaměřením na vinařství
Author: Žďárská, Iva
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Vokurka, Jan
Thesis language: English
Abstract:
Ve své diplomové práci se zabývám vytvořením franchisingového konceptu pro rozvoj menší firmy. V teoretické části je vysvětlen pojem franchising, jeho vývoj od minulosti do současnosti, druhy dělení a objasněna podstata franchisingové smlouvy a manuálu. Praktická část se zaměřuje na charakteristiku firmy Kitl, na její vznik, současné podnikání, produkty a na podnikatelské příležitosti i hrozby do budoucna. V rámci praktické části práce navrhuji své vlastní řešení pro firmu Kitl, jak působit na trhu efektivněji pomocí franchisingu. Tento koncept je určen k reálnému využití v praxi.
Keywords: franchisingová smlouva; medicinální vína; franchising

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 10. 2011
Date of submission: 30. 12. 2013
Date of defense: 7. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33946/podrobnosti

Files for download

    Last update: