Analysis of the O'Neill brand position in the Czech retail market

Thesis title: Výzkum postavení značky O´Neill na českém retailovém trhu
Author: Polachová, Jitka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Hynek, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je analýza postavení značky O'Neill na českém retailovém trhu a následné doporučení ohledně budoucího vývoje. V teoretické části je blíže rozebrána tématika značky (identita, image, povědomí o značce, prvky značky) a také proces positioningu značky. Praktická část potom mapuje český trh se sportovním, hlavně boardovým oblečením a postavení značky O'Neill. Na základě provedeného marketingového výzkumu je analyzováno povědomí o značce O'Neill, její jednotlivé prvky a marketingový mix značky. Závěrem je porovnána identita a image značky a navržena marketingová aktivita s cílem budování správné pozice značky O'Neill na retailovém trhu.
Keywords: identita značky; image značky; boardový trh; značka; ONeill; positioning
Thesis title: Analysis of the O'Neill brand position in the Czech retail market
Author: Polachová, Jitka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Hynek, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the diploma thesis is the analysis of the O'Neill brand in the Czech retail market and the subsequent recommendation regarding the future brand development. Theoretical part examines the brand issue (identity, image, recognition and recall, brand elements) and as well the topic of brand positioning. The sport fashion market (mainly the boarding market) is described in the practical part. The analysis of the O'Neill brand recall and recognition, O'Neill brand elements and marketing mix is given, based on the marketing research. Finally, the brand identity and image is compared and the marketing activity proposed with the aim of building the O'Neill brand position in the retail market.
Keywords: brand image; boarding market; positioning; brand; ONeill; brand identity

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 10. 2011
Date of submission: 30. 8. 2012
Date of defense: 11. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/34148/podrobnosti

Files for download

    Last update: