Performance marketing online

Thesis title: Performance marketing online
Author: Hamaďáková, Markéta
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Odehnalová, Jitka
Opponents: Holoubek, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá využitím nástrojů performance marketingu při podnikání na internetu. V teoretické části je definován pojem performance marketingu a jsou představenyi jeho hlavní složky, mezi které patří měření výkonnostních ukazatelů, možnosti cílení uživatelů, cenové modely internetové reklamy a affiliate marketing. Praktickou část tvoří analýza výkonnosti online marketingových operací webových stránek FFFFLASH.com.
Keywords: cílení uživatelů; affiliate marketing; výkonnostní marketing; online reklama
Thesis title: Performance marketing online
Author: Hamaďáková, Markéta
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Odehnalová, Jitka
Opponents: Holoubek, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis discusses the online performance marketing business practices. The theoretical part contains the definition of performance marketing and presents its main components, which include the key performance indicators, the targeting of users, the pricing models of online advertising and affiliate marketing. The second part of the thesis analyzes the performance of online marketing operations for the website FFFFLASH.com.
Keywords: affiliate marketing; targeting of users; performance marketing; online advertising

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 5. 2012
Date of submission: 15. 5. 2013
Date of defense: 26. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/37631/podrobnosti

Files for download

    Last update: