Marketing Strategy

Thesis title: Marketingová strategie
Author: Tauchenová, Kateřina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Sojková, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce s názvem Marketingová strategie se věnuje popisu a analýze současné marketingové strategie značky Pritt na českém trhu. První kapitola vysvětluje základní pojmy z oblasti marketingu nutné k pochopení dané problematiky. Druhá kapitola obsahuje představení společnosti Henkel, do jejíhož portfolia značka Pritt patří, a popisuje také strukturu společnosti a její působení na českém trhu. Dále se tato kapitola zaměřuje na charakteristiku značky Pritt a její historii. Třetí kapitola se věnuje popisu a analýze současného marketingového mixu značky Pritt. Čtvrtá a zároveň poslední kapitola pak předkládá autorčiny vlastní návrhy na zlepšení současné komunikace značky Pritt. Práce si klade za cíl popsat a zanalyzovat marketingovou strategii značky Pritt na českém trhu a na základě získaných poznatků navrhnout vhodná zlepšení její komunikační politiky.
Keywords: analýza marketingového prostředí; komunikační politika; marketingový mix; SWOT analýza; marketingová strategie
Thesis title: Marketing Strategy
Author: Tauchenová, Kateřina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Sojková, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor's thesis is called "Marketing Strategy". It provides a description of the present marketing strategy of the brand Pritt within the Czech market. The first chapter explains basic definitions of a marketing field, which are necessary for understanding this issue. The second chapter contains an introduction of the Henkel company, whose portfolio the brand Pritt belongs to. This also describes a structure of the company and its activities within the Czech market. The chapter then focuses on the characteristic of the brand Pritt and its history. The third chapter is dedicated to a description and analysis of the present marketing mix of the brand Pritt. The fourth chapter of this thesis submits author's own suggestions on the improvement of the present communication of the brand Pritt within the Czech market. The aim of this thesis is to describe and analyse the marketing strategy within the Czech market and based on the information gathered, suggest appropriate improvements of its communication policy.
Keywords: analysis of marketing background; SWOT analysis; communication policy; marketing mix; marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 6. 2012
Date of submission: 30. 6. 2013
Date of defense: 12. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/37936/podrobnosti

Files for download

    Last update: