Marketing in foundation fund The GOOD ANGEL

Thesis title: Marketing nadačního fondu DOBRÝ ANDĚL
Author: Havlíková, Kristýna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Indruchová, Zdeňka
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce pojednává o marketingu neziskových organizací s následnou aplikací na konkrétní nadační fond -- Nadační fond DOBRÝ ANDĚL. V teoretické části je nastíněna problematika marketingu, marketingového mixu, komunikačního mixu a marketingového výzkumu. Dále jsou přiblíženy pojmy neziskový sektor a nadace a nadační fond a následně jsou vysvětlena specifika marketingu neziskových organizací. Praktická část již konkrétně pojednává o marketingu nadačního fondu DOBRÝ ANDĚL a mapuje jeho marketingové aktivity v letech 2011 a 2012. Dále je provedeno vlastní dotazníkové šetření k zhodnocení úspěšnosti nadačního fondu a jeho povědomí u veřejnosti. Cílem práce je představit nadační fond DOBRÝ ANDĚL a zhodnotit jeho marketing. Dalším cílem je uvést vlastní doporučení a nápady pro zlepšení činností v marketingové oblasti.
Keywords: Nadační fond; Nadační fond DOBRÝ ANDĚL; Marketing; Nadace ; Nezisková organizace
Thesis title: Marketing in foundation fund The GOOD ANGEL
Author: Havlíková, Kristýna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Indruchová, Zdeňka
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with the marketing of non-profit organizations with subsequent applications to specific foundation fund -- Foundation fund The GOOD ANGEL. The theoretical part deals with the problems of marketing, marketing mix, communication mix and marketing research. Furthermore, conceptions are brought closer the non-profit sector and foundantion and foundation fund and are subsequently explained the specifics of marketing non-profit organizations. The practical part is specifically about marketing of foundantion fund The GOOD ANGEL and maps its marketing activities in 2011 and 2012. In addition, the questionnaire survey are conducted to evaluate the success of the foundation fund and its consciousness in public. The goal is introduce the foundation fund The GOOD ANGEL and evaluate its marketing. Another goal is to make its recommendations and ideas for improving activities in the marketing field.
Keywords: Foundation; Foundation fund; Non-profit organization; Marketing; Foundation fund The GOOD ANGEL

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 6. 2012
Date of submission: 30. 4. 2013
Date of defense: 13. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/37940/podrobnosti

Files for download

    Last update: