Attitude of visitors a destination to certified regional products (Haná region)

Thesis title: Vztah návštěvníků destinace k certifikovaným regionálním produktům (Haná)
Author: Ošťádalová, Irena
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Jarolímková, Liběna
Opponents: Voříšková, Barbora
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce pojednává o regionálním značení, které představuje jednu z možných forem podpory udržitelného rozvoje regionů a udržitelného cestovního ruchu. Podrobně vysvětluje, na jakých principech regionální značení funguje a v čem může být přínosné pro výrobce, spotřebitele i pro rozvoj regionů. Prostor je věnován také popisu činnosti Asociace regionálních značek, která regionální značení koordinuje na národní úrovni. Detailně je popsáno fungování značky HANÁ regionální produkt. Těžiště práce spočívá ve výzkumu prováděném mezi potenciálními spotřebiteli certifikovaných produktů, jejich výrobci a prodejci v oficiálních prodejních místech formou dotazníkového šetření. Cílem práce je zjistit, jaký je vztah návštěvníků regionu Haná k certifikovaným regionálním produktům. Práce vznikla ve spolupráci s Asociací regionálních značek a MAS Moravská cesta.
Keywords: regionální značení; udržitelný cestovní ruch; region Haná; udržitelný rozvoj regionů
Thesis title: Attitude of visitors a destination to certified regional products (Haná region)
Author: Ošťádalová, Irena
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Jarolímková, Liběna
Opponents: Voříšková, Barbora
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis deals with regional branding, which represents one of several ways how to support sustainable development of regions and sustainable tourism. It explains principles of regional branding and describes the benefits which regional brands bring to their consumers, producers and even to the whole regions. Subsequently, the activities of the Association of Regional Brands, the national coordinator of branding, and functioning of the brand Haná regional product, are explained in details. The main focus of the thesis consists in the research carried out between potential consumers, producers and official sellers of certified products through questionnaires. The aim of the thesis is to find out what the attitude of visitors of the Haná region to the certified regional products is. The thesis was created in cooperation with the Association of Regional Brands and the local action group Moravská cesta.
Keywords: regional branding; Haná region; regional sustainable development; sustainable tourism

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 6. 2012
Date of submission: 5. 5. 2013
Date of defense: 14. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/37986/podrobnosti

Files for download

    Last update: