Foreign markets entry strategy of a selected corporation

Thesis title: Strategie vybrané firmy při vstupu na zahraniční trhy
Author: Schee, Marek
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce pojednává o vstupu firmy na zahraniční trhy. Teoretická část je věnována možným formám zahraniční expanze, stejně jako různým marketingovým strategiím. Samozřejmě jsou zmíněna rizika, která vyvstávají při rozšiřování působnosti na zahraniční trhy. Praktická část se zaměřuje na zkoumanou firmu, Moser, a.s. a její aktivity v oblasti Perského zálivu, konkrétně pak v Bahrajnu, Kataru, Kuvajtu a Spojených arabských emirátech. Oblast je popsána skrze detailní PEST analýzu. Závěr práce pojednává o současné pozici firmy na těchto trzích a nabízí možná doporučení, jak tento stav zlepšit.
Keywords: vstup na zahraniční trhy; marketingová strategie; Země Perského zálivu
Thesis title: Foreign markets entry strategy of a selected corporation
Author: Schee, Marek
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis disserts about foreign market entrance of corporation Moser. The theoretical part is dedicated to the various types of forms and strategies of foreign market entrance as well as the risks that have to be taken into consideration. Marketing mix is also inscribed in detail. The second part deals with the company itself, its characterization, history and activities. The rest of the thesis focuses on detailed PEST analysis of the selected countries (Bahrain, Kuwait, Qatar and United Arab Emirates), evaluation of company's activities and success there and possible recommendation in the marketing strategy for the future.
Keywords: States of the Persian Gulf; marketing strategy; foreign market entry

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 6. 2012
Date of submission: 30. 4. 2013
Date of defense: 20. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/37996/podrobnosti

Files for download

    Last update: