Business plan and marketing strategy of selected company

Thesis title: Podnikatelský plán a marketingová strategie vybrané společnosti
Author: Čechová, Markéta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Postler, Milan
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je sestavit podnikatelský plán a vypracovat marketingovou strategii pro firmu zabývající se pronájmem a prodejem svatebních a společenských šatů. Práce by měla podniku určit cíle, navrhnout konkrétní marketingovou strategii k jejich dosažení a vytvořit finanční plán. Teoretická část se zabývá definováním pojmů spojených s podnikáním, strukturou podnikatelského plánu a postupem sestavení marketingové strategie. V praktické části je poté vypracován konkrétní podnikatelský plán a marketingová strategie pro danou firmu, při čemž je vycházeno především z analýzy zákazníka, analýzy konkurence a z vývoje na trhu.
Keywords: analýza zákazníka; marketingová strategie; podnikatelský plán
Thesis title: Business plan and marketing strategy of selected company
Author: Čechová, Markéta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Postler, Milan
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of diploma thesis is to write a business plan and marketing strategy for the company which deals in renting and selling wedding and formal dresses. The thesis should set goals, develop the marketing strategy that allows reaching goals and create the financial plan. The theoretical part defines basic notions regarding business, describes the structure of business plan and the procedure of creating marketing strategy. In practical part there is created the real business plan and marketing strategy for given company. It is based on the customer analysis, the competition analysis and market trends.
Keywords: customer analysis; marketing strategy; business plan

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 6. 2012
Date of submission: 30. 4. 2013
Date of defense: 11. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38008/podrobnosti

Files for download

    Last update: