Influence of brand on customer purchase behaviour

Thesis title: Vliv značky na nákupní rozhodovací proces zákazníka
Author: Červená, Gabriela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Postler, Milan
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem této bakalářské práce je vliv značky na nákupní chování spotřebitele. V této práci jsou shrnuty teoretické poznatky týkající se nákupního chování zákazníka, definován pojem značka a rámcově popsána problematika značky. Hlavním cílem je provést výzkum vlivu značky na nákupní rozhodování zákazníků v oblasti notebooků. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část a je rozdělena na 4 kapitoly. Teoretická část se věnuje problematice nákupního chování a značkové politiky, kde popisuji modely chování spotřebitele, nákupní rozhodovací proces, jeho faktory a fáze a definuji pojem značka a její charakteristiky. V praktické části je provedeno dotazníkové šetření vlivu značky na nákupní rozhodování, tvořené výzkumem znalosti značek, asociací, vnímané kvality a věrnosti a porovnání výběru podle značky a ostatních kritérií.
Keywords: loajalita zákazníka; hodnota značky; positioning značky; identita značky; značka; nákupní rozhodovací proces; nákupní rozhodování; spotřební chování
Thesis title: Influence of brand on customer purchase behaviour
Author: Červená, Gabriela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Postler, Milan
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the influence of a brand on customer behaviour. The thesis summarizes theoretical knowledge relating to customer's behaviour, defines the term "brand" and describes issues of brand. The main aim is to carry out a research of the influence of a brand on a decision-making proces in an area of buying of notebooks. The thesis contains both theoretical and practical parts and consists of four chapters. The theoretical part is dedicated to issues of consumer behaviour and brand policy. It describes consumer behaviour models, purchase decision-making process with its phases and factors, and the term "brand" with its characteristics. The practical part contains results of a questionnaire survey of an influence of a brand on a purchase decision-making process.
Keywords: brand positioning; purchase decision-making; customer behaviour; customer loyalty; brand equity; brand identity; brand; purchase decision-making process

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 6. 2012
Date of submission: 30. 4. 2013
Date of defense: 27. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38011/podrobnosti

Files for download

    Last update: