The marketing strategy of choosen company

Thesis title: Marketingová strategie vybrané firmy
Author: Sibřinová, Veronika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Česká rodinná firma TIMO s.r.o. specializující se na výrobu a prodej spodního prádla a plavek, působí na českém trhu již od roku 1992. Je největším výrobcem spodního prádla v České republice. Dobrá marketingová strategie má na tomto faktu jistě také svůj podíl. Přesto se ji však rozhodla firma v posledních letech změnit a to zejména kvůli klesajícím ziskům a rostoucí zahraniční konkurenci. Pomohly tyto změny společnosti a jak jsou vnímány zákazníky? Na všechny tyto otázky jsem se snažila odpovědět ve své bakalářské práci a to zejména pomocí dotazníkového šetření a rozhovoru s obchodní ředitelkou firmy Timo.
Keywords: Marketingový výzkum; Marketingová strategie; Značka; Spodní prádlo; TIMO
Thesis title: The marketing strategy of choosen company
Author: Sibřinová, Veronika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The Czech family company TIMO ltd specialises in manufacturing and selling of underwear and swimsuit. It exists on the Czech market since 1992. TIMO ltd is the biggest manufacturer of underwear in the Czech Republic. An excellent marketing strategy is surely part of its success. Nevertheless the company desided to change its strategies in the past few years because of the decreasing profits and increasing competition from abroad. Have these changes helped the company? How have the costumers sensed it? I tried to look into these questions and answer them in my Bachelor's Thesis. For my research I used questionaires and I interviewed the TIMO's marketing manager.
Keywords: Underwear; TIMO; Brend; Marketing research ; Marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 6. 2012
Date of submission: 1. 5. 2013
Date of defense: 25. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38080/podrobnosti

Files for download

    Last update: