Farmer´s markets as a form of sales of local products

Thesis title: Farmářské trhy jako forma prodeje lokálních produktů
Author: Pacltová, Pavlína
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Blažková, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce "Farmářské trhy jako forma prodeje lokálních produktů" si klade za cíl zjistit prostřednictvím marketingového výzkumu, jaké je povědomí spotřebitelů o možnostech nákupu lokálních potravin, a jaké jsou postoje těchto spotřebitelů zejména k farmářským trhům. Na základě výsledků tohoto výzkumu bude určen charakteristický zákazník farmářských trhů. První část teoreticky vymezuje problematiku lokálních potravin a způsobu prodeje těchto potravin s důrazem na farmářské trhy. V druhé, praktické části se věnuji vlastnímu šetření, které se zabývá problematikou farmářských trhů a postojů spotřebitelů k těmto trhům. V závěru práce uvedu návrhy a doporučení pro marketing a komunikaci farmářských trhů, které vyplynou z analýzy výsledků vlastního šetření a z poznatků, které jsem získala během zpracování práce.
Keywords: marketingový výzkum; lokální potraviny; farmářské trhy
Thesis title: Farmer´s markets as a form of sales of local products
Author: Pacltová, Pavlína
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Blažková, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Thesis "Farmer's markets as a form of sales of local products," which aims to find out through research, what is consumer awareness about how to buy local food and what are the consumer's attitudes especially to the farmer's markets. Based on the results of this research I will determine the characteristic consumer of farmer's markets. The first part defines the theoretical issues of local food and way of selling these foods with an emphasis on farmers' markets. In the second part there is devoted to its own investigation, which deals with the issue of farmer's markets and consumer attitudes towards these markets. In conclusion, I will give suggestions and recommendations for marketing and communications farmer's markets, resulting from the analysis of the results of its investigation and the knowledge that I gained during the process of work.
Keywords: marketing research; local food; farmer´s markets

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 6. 2012
Date of submission: 30. 4. 2013
Date of defense: 11. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38148/podrobnosti

Files for download

    Last update: