Prague as a culture brand

Thesis title: Praha jako kulturní značka
Author: Pýchová, Barbora
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Tyslová, Irena
Opponents: Dianová, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce "Praha jako kulturní značka" se věnuje významu jména města Prahy ve světě a jakým způsobem se Praha prezentuje. Zaměřuje se také na její vizuální identitu a logo, kterým je na začátku práce věnována i obecná část a uvedení do celé problematiky. V druhé části práce je zpracován projekt "Prague's letters", který ukazuje možnost nové formy propagace jména Prahy ve světě.
Keywords: Kultura; Praha; Logo; Značka
Thesis title: Prague as a culture brand
Author: Pýchová, Barbora
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Tyslová, Irena
Opponents: Dianová, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis "Prague as a culture brand" deals with the meaning of the name "Prague" in the international context and how Prague presents itself. Further, it is focused on Prague's visual identity and logo. The first and general part of the paper is dedicated right to visual identity and logo and to the introduction into the topic as a whole. The second part describes the project "Prague's letters", which shows the opportunity of a new way of promotion of Prague's name worldwide.
Keywords: Prague; Logo; Culture; Brand

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 6. 2012
Date of submission: 31. 5. 2013
Date of defense: 10. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38163/podrobnosti

Files for download

    Last update: