Marketing strategy of selected company

Thesis title: Marketingová strategie vybrané firmy
Author: Peštál, David
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá marketingovou strategií společnosti Stavomontáže EDS Brno,s.r.o., podnikající na trhu dodávek a služeb v oblasti technických zařízení budov a tepelné energetiky. Cílem práce je návrh marketingové strategie na základě provedení situační analýzy tohoto podniku. Práce je rozdělena do teoretické a praktické části. V teoretické části se zaměřím na popsání trhu B2B a na teoretická východiska strategického marketingu, která následně využiji v části praktické. Praktická část se zabývá společností Stavomontáže EDS Brno,s.r.o., prostředím ve kterém působí a současnou marketingovou strategií podniku. Závěrečná část práce obsahuje návrhy v rámci marketingové strategie.
Keywords: Tepelná energetika; Stavomontáže EDS Brno,s.r.o.; B2B trh; Marketingová strategie
Thesis title: Marketing strategy of selected company
Author: Peštál, David
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the marketing strategy of the company Stavomontáže EDS Brno,s.r.o., operating on market of supplies and services in the field of HVAC systems and thermal energy. The aim is to design a marketing strategy based on the carrying out the situation analysis of the company. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part focuses on describing the B2B market and the theoretical resources of strategic marketing, which are subsequently utilized in the practical part. The practical part deals with the company Stavomontáže EDS Brno, s.r.o., the environment in which it operates and the current marketing strategy. The final part contains proposals within the marketing strategy.
Keywords: Thermal energy; Stavomontáže EDS Brno,s.r.o.; B2B market; Marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 6. 2012
Date of submission: 30. 4. 2013
Date of defense: 25. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38347/podrobnosti

Files for download

    Last update: