The Pet Supplies and Pet Food Market

Thesis title: Trh chovatelských potřeb
Author: Bubeníková, Lenka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je představit situaci na trhu chovatelských potřeb a krmiv pro psy a poukázat na jeho potenciál a příležitosti, které nabízí. Teoretická část je zaměřena na spotřební chování, na proces kupního rozhodování a problematiku segmentace trhu. V druhé části je pozornost věnována významu psa v životě člověka, specifikům, která jsou se segmentem majitelů psů spojena, a charakteristice trhu s chovatelskými potřebami. Kromě popisu sortimentu potřeb pro psy a nejvýznamnějších společností podnikajících v této oblasti obsahuje tato část i kapitolu o ekonomickém významu současného "psího fenoménu". Součástí práce je i dotazníkové šetření zaměřující se na nákupní chování majitelů psů, jejich preference či povědomí o firmách působících v ČR.
Keywords: psi; marketingový výzkum; segmentace; kupní rozhodovací proces; spotřební chování; chovatelské potřeby
Thesis title: The Pet Supplies and Pet Food Market
Author: Bubeníková, Lenka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to introduce the situation at the Pet Supplies and Pet Food Market and to point out its potentiality and opportunities which it offers. The theoretical part is focused on the consumer behaviour, the buying decision process and the issue of the market segmentation. The second part deals with the importance of dogs in people's lives, with particularities of the segment of the dog owners and with the characteristics of the Pet Supplies and Pet Food Market. Besides the description of the product range for dogs and the companies running its business at this market there is also a chapter about the economic importance of the current "dog breeding boom". The thesis includes also a questionnaire survey focused on the buying behaviour of the dog owners, their preferences or awareness of the companies in the Czech Republic.
Keywords: market research; market segmentation; buying decision process; consumer behaviour; pet supplies; dogs

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 9. 2012
Date of submission: 30. 4. 2013
Date of defense: 25. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38691/podrobnosti

Files for download

    Last update: