Customer services in the segment of mobile operators. Comparative analysis

Thesis title: Zákaznické služby v segmentu mobilních operátorů. Komparativní analýza
Author: Beštová, Adéla
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zadražilová, Dana
Opponents: Hajný, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá komparací kvality zákaznických služeb v oblasti datového poradenství nabízených společnostmi Vodafone a Telefónica prostřednictvím využití marketingové metody Mystery shopping. V první části se práce zaměřuje na představení a porovnání společností Vodafone a Telefónica jako dvou významných operátorů působících na českém i světovém trhu telekomunikací. Představuje tyto společnosti z hlediska historického, geografického, ekonomického a organizačního. Další část práce se věnuje popisu teorie Mystery shopping, tedy co tento pojem představuje, kdo jej realizuje, kde bývá nejčastěji uplatňován a jaké výhody přináší. Dále je zde popsán postup projektu, týkající se srovnání služeb nabízených společností Vodafone a služeb nabízených konkurenční společností Telefónica O2 pomocí Mystery shopping, vyhodnocení získaných hodnot a návrhy řešení pro společnost Vodafone.
Keywords: služby; zákazník; výzkum trhu; telekomunikace; Mystery shopper; Mystery shopping
Thesis title: Customer services in the segment of mobile operators. Comparative analysis
Author: Beštová, Adéla
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zadražilová, Dana
Opponents: Hajný, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the comparison of quality customer service in a data consultancy offered by Vodafone and Telefónica through the use of marketing methods Mystery shopping. The first part focuses on presenting and comparing companies Vodafone and Telefónica as two major operators on the Czech and global telecommunications market. It represents these companies in terms of historical, geographical, economic and organizational. Another part is devoted to the description theory Mystery shopping, that is what the term represents who implements it, which is most often applied and what benefits it brings. Further the progress of the project on the comparison of the services offered by Vodafone and services offered by competing companies Telefónica O2 by Mystery shopping, assessing the values obtained and suggestions for Vodafone.
Keywords: market research; services; customer; telecommunication; Mystery shopping; Mystery shopper

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 9. 2012
Date of submission: 30. 4. 2013
Date of defense: 20. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38706/podrobnosti

Files for download

    Last update: