Marketing in the restaurant industry

Thesis title: Marketing v gastronomii
Author: Dobeš, Martin
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Švecová, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
Prvním cílem této práce je provedení analýzy vybraných recenzí restaurací na serveru Scuk.cz. Za druhý cíl jsem zvolil identifikaci častých chyb českých restaurací a hledání možností jak se těchto chyb vyvarovat nebo je změnit na pozitiva. Posledním cílem práce je návrh kreativních marketingových řešení, která by mohla restauracím v České republice dopomoci k udržení zákazníků stávajících a nalákání zákazníků nových.
Keywords: marketing; Scuk.cz; restaurace; služby
Thesis title: Marketing in the restaurant industry
Author: Dobeš, Martin
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Švecová, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
First objective of this thesis is to analyze reviews of selected restaurants on the server Scuk.cz. My second aim is to identify common mistakes in Czech restaurants and finding possibilities how to avoid making these mistakes or changing them into positives. Last goal of this thesis is to propose creative marketing solutions which could help restaurants in Czech Republic retain current customers and attract new ones.
Keywords: Scuk.cz; services; restaurants; marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 9. 2012
Date of submission: 15. 4. 2013
Date of defense: 13. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38979/podrobnosti

Files for download

    Last update: