The Application of the modern forms of marketing communication in comparison to the traditional ones in Telefónica a.s

Thesis title: Využití moderních forem marketingové komunikace ve srovnání s tradičními ve společnosti Telefónica, a.s
Author: Muff, Erik
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Mařák, Filip
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce je zaměřena na porovnání moderních forem marketingové komunikace s tradičními ve společnosti Telefónica, a.s. Moderní formy marketingové komunikace jsou u telekomunikační společnosti především nástroje mobilního marketingu, kterým se tato práce věnuje především. Především jde o porovnání obou forem a zjištění výhod a nevýhod. Porovnání obou forem je provedeno na základě literárních zdrojů a šetření, které se zabývá postoji respondentů.
Keywords: lokalizační SMS; cílení; relevance; mobilní platby; mobilní marketing
Thesis title: The Application of the modern forms of marketing communication in comparison to the traditional ones in Telefónica a.s
Author: Muff, Erik
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Mařák, Filip
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis is focused on the comparison of the modern forms of marketing communication with the traditional ones in Telefónica, a.s. Modern forms of marketing communication are in telecommunication company mainly instruments of mobile marketing which is this thesis mostly dealing with. It is primarily about the comparison and positives and negatives of each form. The comparison is done by way of literary research and own questionnaire to find out the attitude of the respondents.
Keywords: targeting; mobile payments; location based service; mobile marketing; relevance

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 9. 2012
Date of submission: 30. 5. 2013
Date of defense: 13. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39056/podrobnosti

Files for download

    Last update: