Marketing strategy of a pharmacy Koruna

Thesis title: Marketingová strategie lékárny Koruna
Author: Maljanovská, Petra
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Szönyi, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá situační analýzou lékárny, která se nachází v Karlovarském kraji ve městě Ostrov. Jednotlivé kapitoly obsahují z větší části praktické informace, které jsou doplněny o teoretické marketingové prvky. V prvních dvou kapitolách je popsáno lékárenské prostředí v České republice a je představena analyzovaná lékárna Koruna. Následuje strategická analýza vnějšího i vnitřního prostředí, jež je podkladem pro sestavení SWOT analýzy. Výsledkem je zhodnocení SWOT analýzy, vyvození závěrů a popis možných kroků, které by mohl majitel lékárny realizovat pro zlepšení růstu a potlačení problémů.
Keywords: Lékárna; Marketingová analýza; SWOT analýza
Thesis title: Marketing strategy of a pharmacy Koruna
Author: Maljanovská, Petra
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Szönyi, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis is an analysis of a pharmacy. The pharmacy is in Ostrov, a town in the Karlovy Vary region. Individual chapters contain predominantly practical information that is enhanced with theoretical and marketing elements. The pharmaceutical environment of the Czech Republic is described and the analysed pharmacy, Koruna, is presented in the first two chapters. They are followed by a strategic analysis of the outer and inner environment, that serve as the background for the creation of a SWOT analysis. The results are an evaluation of the SWOT analysis, deduction of conclusions and a presentation of possible next steps, that could the owner realize in order to improve growth and avoid potential problems.
Keywords: Pharmacy; SWOT analysis; Marketing analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 10. 2012
Date of submission: 31. 5. 2013
Date of defense: 25. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39126/podrobnosti

Files for download

    Last update: