Analysis of special offers application in the process of package holidays selling

Thesis title: Analýza uplatňovania zliav pri predaji zájazdov
Author: Matulíková, Nina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Petrů, Zdenka
Opponents: Herget, Jan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalárska práca objasňuje význam poskytovaných zliav pri predaji zájazdov. V teoretickej časti sú vymedzené základné pojmy, ďalej je vysvetlené, čo je zľava, predstavené sú jej jednotlivé druhy a faktory, ktoré ovplyvňujú výber produktu a jej následné nárokovanie. V praktickej časti je na základe širokospektrálneho dotazníkového šetrenia spracovaná analýza z pohľadu klienta cestovej kancelárie, ktorá ukazuje na jeho spotrebné chovanie vo vzťahu k zľave. Rozhovorom s riaditeľom cestovnej kancelárie je vysvetlené, ako je na zľavu nahliadané zo strany ponuky. Na základe výsledkov analýzy sú v závere vymedzené doporučenia, ktoré môžu ďalej pomôcť cestovným kanceláriám v ich podnikateľskej činnosti.
Keywords: analýza; zľava; zájazd
Thesis title: Analýza uplatňování slev při prodeji zájezdů
Author: Matulíková, Nina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Petrů, Zdenka
Opponents: Herget, Jan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalářská práce objasňuje význam poskytovaných slev při prodeji zájezdů. V teoretické části jsou vymezené základní pojmy, dále je vysvětleno, co je sleva, představené jsou její jednotlivé druhy a faktory, které ovlivňují výběr produktu a její následné nárokování. V praktické části je na základě širokospektrálního dotazníkového šetření zpracovaná analýza z pohledu klienta cestovní kanceláře, která ukazuje na jeho spotřební chování ve vztahu k slevě. Rozhovorem s ředitelem cestovní kanceláře je vysvětleno, jak je na slevu nahlíženo ze strany nabídky. Na základě výsledků analýzy jsou v závěru vymezené doporučení, které mohou dále pomoci cestovním kancelářím v jejich podnikatelské činnosti.
Keywords: sleva; analýza; zájezd
Thesis title: Analysis of special offers application in the process of package holidays selling
Author: Matulíková, Nina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Petrů, Zdenka
Opponents: Herget, Jan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bachelor thesis explains the importance of special offers in the process of selling package holidays. The theoretical part defines basic terms, further explains the meaning of the special offer, its various types and factors affecting choice of product and its subsequent requiring. The practical part is based on a broad-scale questionnaire survey providing an analysis from the point of the travel agency client's view, which shows the consumer behavior in relation to the special offer. Interview with the director of travel agency explains the attitude towards special offer from the side of supply. Based on the analysis results at the end recommendations are defined that can further help travel agencies in their business activities.
Keywords: package holiday; special offer; analysis

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch a regionální rozvoj
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 10. 2012
Date of submission: 5. 5. 2013
Date of defense: 11. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39250/podrobnosti

Files for download

    Last update: