Implementation of marketing communication strategy on the example of company LPP SA

Thesis title: Implementace strategie marketingové komuníkace na příkladu společnosti LPP, s.a
Author: Jarolím, Jakub
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem diplomové práce je analyzovat marketingovou a komunikační strategii společnosti LPP SA, což je největší polská maloobchodní síť s oděvy. Samotná práce je rozdělena na čtyři kapitoly. První dvě teoretické kapitoly se věnují vymezení pojmu marketing, marketingovému mixu, budování značky a marketingovým a komerčním komunikacím. Další kapitoly tvoří praktickou část práce a zabývají se společností LPP SA, jejím působením na trhu a analýzou prostředí, ve kterém podniká. Dále je popsán marketingový mix společnosti, zhodnoceny marketingové a komunikační strategie a působení značky Reserved na českém trhu. Na základě těchto analýz jsou navržena doporučení na vylepšení a zefektivnění komunikační strategie společnosti LPP SA do budoucna.
Keywords: Komerční komunikace; LPP SA; Marketingový mix; Marketingová strategie
Thesis title: Implementation of marketing communication strategy on the example of company LPP SA
Author: Jarolím, Jakub
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The main goal of diploma thesis is to analyze the marketing and communication strategy of the company LPP SA, which is the biggest polish retail network with clothes. The thesis contains four chapters. First two theoretical chapters are devoted to marketing, marketing mix, marketing and commercial communication and strategy. The following chapters create the practical part of the thesis and contain information about the company LPP SA, its activity on the market and analysis of the environment, in which it operates. The marketing mix of the company is evaluated, its marketing and communication strategy is described and the position of the Reserved brand on Czech market is evaluated. Based on these analyzes, suggestions and recommendations for improvement in future marketing and communication strategy are brought.
Keywords: Marketing Strategy; LPP SA; Marketing Mix; Commercial Communication

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 10. 2012
Date of submission: 10. 5. 2013
Date of defense: 18. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39331/podrobnosti

Files for download

    Last update: