Marketing Research and Analysis of Consumers' Preferences in terms of Smart Phones' Market

Thesis title: Marketingový výzkum a analýza spotřebitelských preferencí na trhu chytrých telefonů
Author: Kalenda, Tomáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Třeček, Marek
Thesis language: Česky
Abstract:
Základním cílem této bakalářské práce je v rámci teoreticko-metodologické části stručně shrnout problematiku marketingového výzkumu, jeho začlenění v marketingovém řízení a také popsat základní aspekty mezinárodního marketingového výzkumu a etiky marketingového výzkumu. Cílem analytické části této práce je pak provést elektronické dotazníkové šetření v rámci analýzy spotřebitelských preferencí na trhu chytrých telefonů. Do výzkumu jsou zahrnuti jak čeští respondenti, tak respondenti ze zahraničí. Druhou největší skupinou respondentů z hlediska národnosti jsou Číňané. Konkrétně se jedná hlavně o mladé studenty univerzit v Praze a Pekingu. Dotazníkové šetření je provedeno pomocí specializované webové platformy a data jsou analyzována v statistickém programu SPSS od společnosti IBM. Výsledkem této práce jsou pak data charakterizující spotřebitelské preference a názorové postoje studentů na trhu chytrých telefonů a vyhodnocení předem stanovených hypotéz.
Keywords: SPSS; Analýza; Chytré telefony; Spotřebitelské preference; Marketingový výzkum
Thesis title: Marketing Research and Analysis of Consumers' Preferences in terms of Smart Phones' Market
Author: Kalenda, Tomáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Třeček, Marek
Thesis language: Česky
Abstract:
The main goal of this bachelor's thesis in terms of theoretical-methodological part is to briefly summarize the topic of the marketing research, its role in the marketing management and to describe main aspects of the international marketing research and the ethics of the marketing research. The main goal of the analytical part of this thesis is to conduct electronic survey research in terms of the consumer preferences within the smart phones' market. There are either, Czech and foreign respondents involved in this survey. The second most numerous group of the respondents according to their nationality is the group of Chinese. Specifically, the majority are university students from Prague and Beijing. Survey is based on and conducted by specialized web platform and the collected data are analysed in IBM SPSS application. The outcome of this thesis is the description of consumer preferences and attitudes of students in terms of the smart phones' market and the assessment of the formerly stated hypotheses.
Keywords: SPSS; Smart Phones; Consumer Preferences; Marketing Research; Analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 10. 2012
Date of submission: 31. 5. 2013
Date of defense: 25. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39488/podrobnosti

Files for download

    Last update: