Analysis of United Colors Of Benetton communication strategy

Thesis title: Analýza komunikační strategie United Colors of Benetton
Author: Čermáková, Zuzana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Matysová, Kamila
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá vývojem komunikační strategie oděvní značky United Colors of Benetton. Jejím cílem je zmapovat různé způsoby komunikace a příčiny jejich změn a zároveň zjistit, zda je komunikační strategie vhodně nastavena. Vzhledem ke specifickému reklamnímu stylu značky, práce také rozvýjí pojem podnikové identity a institucionální reklamy.
Keywords: institucionální reklama; komunikační strategie; United Colors of Benetton; podniková identita
Thesis title: Analysis of United Colors Of Benetton communication strategy
Author: Čermáková, Zuzana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Matysová, Kamila
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis focuses on fashion brand United Colors of Benetton and on evolution of communication strategy and positioning. Regarding the specific advertising style of the brand, the thesis also develops terms of corporate identity and institutional advertisisng.
Keywords: institutional advertising; corporate identity; Communication strategy; United Colors of benetton

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 10. 2012
Date of submission: 30. 4. 2013
Date of defense: 18. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39614/podrobnosti

Files for download

    Last update: