Organic food and its present situation in retailing

Thesis title: Biopotraviny a ich súčasné postavenie v retailingu
Author: Balogová, Lenka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Petrová, Jana
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Biopotraviny v súčasnosti predstavujú moderný výživový trend a ich popularita na celom svete stále stúpa. Pojmy ako biopotravina a zdravý životný štýl sú čoraz častejšie predmetom rôznych diskusií a záujem ľudí o ne sa každým dňom zvyšuje. Cieľom práce je zmapovať súčasné postavenie biopotravín v retailingu prostredníctvom komparácie trhov v Českej a Slovenskej republike a taktiež na základe dotazníkového šetrenia, ktoré poukazuje na to, aké charakteristiky predstavuje typický spotrebiteľ biopotravín, aké motívy ho k nákupu vedú, poprípade čo je dôvodom jeho nezáujmu o ne.
Keywords: spotrebiteľ; trh s biopotravinami; ekologické poľnohospodárstvo
Thesis title: Biopotraviny a jejich současné postavení v retailingu
Author: Balogová, Lenka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Petrová, Jana
Thesis language: Slovensky
Abstract:
V současnosti biopotraviny představují moderní výživový trend a jejich popularita po celém světě stále stoupá. Pojmy jako biopotravina a zdravý životní styl jsou stále častěji předmětem různých diskuzí a zájem lidí o ně se každým dnem zvyšuje. Cílem práce je zjistit současné postavení biopotravin v retailingu prostřednictvím komparace trhů v České a Slovenské republice, a také na základě dotazníkového šetření, které poukazuje na to, jaké charakteristiky představuje typický spotřebitel biopotravin, jaké motivy ho k nákupu vedou, popřípadě co je důvodem jeho nezájmu o ně.
Keywords: spotřebitel; trh s biopotravinami; ekologické zemědělství
Thesis title: Organic food and its present situation in retailing
Author: Balogová, Lenka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Petrová, Jana
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Nowadays, organic food represents modern nutritive trend and its popularity is increasing worldwide. Terms like organic food and healthy lifestyle are often subjects of different discussions. The interest of people in these matters is getting stronger every day. The goal of this thesis is to map the present situation of organic food in retailing through comparison of slovak and czech markets and also by questionnaire survey. This survey points out characteristics of typical consumer of organic food, also what incentives make him to purchase this type of food and in the case if he is not interested in organic food what is the reason of his lack of interest.
Keywords: consumer; organic food market; organic farming

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 10. 2012
Date of submission: 31. 5. 2013
Date of defense: 18. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39619/podrobnosti

Files for download

    Last update: