The influence of communication in written form on behaviour of clients

Thesis title: Vliv komunikace v psané formě na chování klientů
Author: Kalašová, Vendula
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Hofschnaidr, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem diplomové práce je zkoumání vlivu komunikace v psané formě na chování klientů. Praktická část v krátkosti představuje behaviorální ekonomii. Dále se zabývá vybranými metodami zákaznického výzkumu a vztahem klientů ke značce jako metodou Net Promoter Score, nebo modelem Brand Dynamics Pyramid apod. Také popisuje současnou situaci na trhu pojištění a proces obnovy. Těžiště práce je založeno na zákaznickém výzkumu. Pomocí tří dopisů, které se liší svou strukturou, stylistikou, grafickými prvky, aj., je zkoumáno, zda lze jejich pomocí ovlivnit chování klientů žádoucím směrem. Na základě tohoto výzkumu, který vycházel z dílčích dotazníkových šetření a mystery shoppingu, byly odhaleny metody, které byly do jisté míry úspěšné. Závěrem doporučuji komunikaci, kterou bych využila v reálném provozu a sledovala bych její úspěšnost v delším časovém období.
Keywords: Behaviorální ekonomie; Zákaznický výzkum; Komunikace v psané formě
Thesis title: The influence of communication in written form on behaviour of clients
Author: Kalašová, Vendula
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Hofschnaidr, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The main goal of this diploma thesis is to investigate the influence of communication in written form on behaviour of clients. The practical part represent a behavioural economy. Further it concerns chosen methods of client research and the relationship between the clients and a brand such as method called Net Promoter Score or model Brand Dynamics Pyramid etc. It also briefly describes present insurance business and the process of recovery.With the help of three letters which differ in their structures, form and graphics the thesis try to find out whether it is possible to influence the clients behaviour. Based on this research (which used partial mystery shopping and questionnaire examination) some more of less successful methods where found. In conclusion I recommend the communication methods, which I would use in real operation and whose feasibility I would monitor in the future.
Keywords: Client research; Behavioral economics; Communication in written form

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 10. 2012
Date of submission: 1. 5. 2013
Date of defense: 7. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39882/podrobnosti

Files for download

    Last update: