Role of CRM in GE Aviation Czech s.r.o

Thesis title: Postavení CRM v GE Aviation Czech s.r.o
Author: Kadlecová, Martina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Šlapák, Milan
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce pojednává o postavení CRM ve společnosti GE Aviation Česká republika s.r.o. produkující turbomotory. Vznikala na základě úzké spolupráce mezi autorem a touto společností. Těžiště práce leží ve vlastním výzkumu provedeném mezi zaměstnanci komerčního oddělení. Hlavním cílem diplomové práce je na základě zjištění z výzkumu navrhnout doporučení pro optimalizaci CRM systému Salesforce využívaném v GEAC. Konkrétní doporučení pro jednotlivé pilíře CRM (lidé, procesy a technologie) jsou součástí závěrečných kapitol práce. K naplnění primárního cíle přispěly dílčí cíle, kdy byla nejprve na základě vlastního výzkumu provedena komparace současného systému CRM s původním stavem ve společnosti GEAC a dále byl zhodnocen nově zavedení systém Salesforce a proces jeho implementace. Významnou částí práce je definování zákaznického procesu.
Keywords: Salesforce; GE Aviation Česká republika s.r.o.; CRM
Thesis title: Role of CRM in GE Aviation Czech s.r.o
Author: Kadlecová, Martina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Šlapák, Milan
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis concerns CRM in GE Aviation Czech s.r.o., which produces turbo engines. This thesis was written in close cooperation with this company. The main focus of the research arises from discussion with the Commercial Department employees. The primary goal of the thesis is optimization of research based recommendations for the CRM system Salesforce introduced in GEAC. Concrete recommendations for individual pillars of CRM (people, processes and technology) are parts of the closing chapters of the thesis. Secondary goals contributed to fulfilment of the primary goal. Based on the research, the new system and previous situation were compared and the new system Salesforce and its implementation were assessed. Defining of a customer process is a significant part of the thesis.
Keywords: CRM ; Salesforce; GE Aviation Czech Republic

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 10. 2012
Date of submission: 3. 5. 2013
Date of defense: 11. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39989/podrobnosti

Files for download

Private annex
Private file
Download
    Last update: