Modern trends in marketing focusing on product placement

Thesis title: Moderní trendy v marketingové komunikaci se zaměřením na product placement
Author: Kotálová, Eliška
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kašparová, Eva
Opponents: Andera, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá moderními trendy v marketingové komunikaci se zaměřením na product placement. V teoretické části je nejprve přiblížena problematika marketingové komunikace včetně specifikace jednotlivých nástrojů komunikačního mixu, dále jsou představeny některé důležité trendy v marketingové komunikaci, z nichž největší prostor je věnován právě product placementu. Empirická část se zabývá vztahem spotřebitelů ve věku 25-34 let k product placementu. Cílem této části práce je zjistit, jestli daný věkový segment vnímá product placement, jaké k němu zaujímá postoje a na základě těchto zjištění dojít k závěru, zda je vhodnou cílovou skupinou pro product placement a podat tak doporučení firmám, zda se na něj mají při využití product placementu více zaměřit. Pro dosažení cíle byla zvolena technika sekundární analýzy dat vycházející z výsledků tří odlišných výzkumů.
Keywords: sekundární analýza dat; product placement; marketingová komunikace
Thesis title: Modern trends in marketing focusing on product placement
Author: Kotálová, Eliška
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kašparová, Eva
Opponents: Andera, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
This work deals with the modern trends in marketing. It is focused on product placement. The theoretical part introduces marketing communications including specification of communication mix, also presents some important trends in marketing communication. The largest part is devoted to product placement. The empirical part deals with the relationship of consumer in age 25-34 for product placement. The aim of this work is to determine whether a given age segment sees product placement, which attitudes has and reach the conclusion on the bases of the findings, if the appropriate target group is suitable for product placement and give recommendations to companies, whether they should more focus on this segment in product placement. To achieve this objective it was chosen secondary data analysis technique based on the results of three different studies.
Keywords: marketing communications; secondary data analysis; product placement

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 11. 2012
Date of submission: 15. 5. 2013
Date of defense: 24. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/40269/podrobnosti

Files for download

    Last update: