Book marketing

Thesis title: Knižní marketing
Author: Rabasová, Eva
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Hanzlík, Jan
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Obsahem této diplomové práce je popis a analýza současného stavu knižního marketingu v České republice a jejím cílem je prostřednictvím případové studie zjistit, jaké úrovně dosahuje. V textu jsou nejprve uvedeny základní teoretické poznatky z oblasti marketingu, dále je popsán stav českého knižního trhu, jeho struktura produkce, historie, objem prodeje a jeho jednotliví aktéři. Na tento teoretický základ navazuje praktická část, v níž jsou uvedena specifika knižního marketingu z hlediska marketingového mixu. Poslední část práce tvoří případová studie vybrané společnosti Nakladatelství FRAGMENT, s.r.o., která patří mezi deset nejvýznamnějších nakladatelství v České republice. Tato studie zahrnuje obecný popis společnosti, její hrubou finanční analýzu a analýzu celkové úrovně marketingu a nástrojů, které používá. V závěru práce jsou uvedeny pozitivní a negativní stránky marketingu tohoto nakladatelství a návrhy na jeho zlepšení a celkové shrnutí současné situace knižního marketingu v ČR.
Keywords: nakladatelství; marketing; knižní trh; knihy
Thesis title: Book marketing
Author: Rabasová, Eva
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Hanzlík, Jan
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis describes and analyzes the current situation of book marketing in the Czech Republic and attempts to evaluate its quality. Firstly, basic concepts related to marketing are defined, and then the Czech book market conditions, such as structure of production, history, sales volume and individual actors, are described. This theoretical ground is followed by a practical part where specifics of book marketing are mentioned in the light of the marketing mix. The last part of the thesis presents a case study of a selected company, Nakladatelství FRAGMENT, s.r.o., that belongs among the ten most significant publishers in the Czech Republic. This study includes general description of the company, its financial analysis and analysis of the quality of its marketing and marketing tools and techniques. At the end of the paper positive and negative aspects of marketing of this publisher are presented and possible improvements are proposed.
Keywords: publisher; marketing; book market; books

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 11. 2012
Date of submission: 1. 5. 2013
Date of defense: 13. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/40445/podrobnosti

Files for download

    Last update: