Corporate Identity - a factor of the company's prosperity

Thesis title: Identita firmy - jeden z faktorů prosperity firmy
Author: Šmídová, Pavla
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Antušák, Emil
Opponents: Mejdrech, Vlastimil
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá problematikou identity firmy. Cílem práce je analyzovat současné požadavky na jednotlivé pilíře identity firmy. Dalším cílem je porovnat obecné požadavky s konkrétním stavem identity firmy STAPRO s. r. o. Třetím cílem je navrhnout postup zlepšení firemní identity vybrané společnosti. V teoretické části se na základě literárních pramenů zkoumají jednotlivé pilíře identity firmy, jejich obsah a struktura. V praktické části je představena firma STAPRO s. r. o. a provádí se analýza jednotlivých pilířů identity firmy STAPRO s. r. o. Na základě dotazníkového šetření se získávají informace od zaměstnanců a zákazníků firmy. Následně se určují návrhy na zlepšení identity firmy STAPRO s.r.o.
Keywords: firemní produkt; firemní chování; firemní komunikace; firemní kultura; firemní identita; firemní design; image firmy
Thesis title: Corporate Identity - a factor of the company's prosperity
Author: Šmídová, Pavla
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Antušák, Emil
Opponents: Mejdrech, Vlastimil
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the identity of the company. The aim is to analyze the current requirements on each pillars of corporate identity. Another objective is to compare the general requirements with particular attention to the current corporate identity of STAPRO s. r. o. The third objective is to propose a way to improve the corporate identity of the chosen company. The theoretical part is based on the literature examining the various pillars of corporate identity, their content and structure. In the practical part the profile of STAPRO s. r. o. is being presented. The analysis of the pillars of corporate identity of STAPRO s. r. o. is based on the surfy which collects information from the company's employees and customers. Subsequently, there is a determination of proposals to improve the corporate identity of STAPRO s. r. o.
Keywords: corporate image; corporate culture; corporate design; corporate identity; corporate communication; corporate product; corporate behavior

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 12. 2012
Date of submission: 15. 5. 2013
Date of defense: 18. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/40663/podrobnosti

Files for download

    Last update: