Importance of e-learning in current (information) society

Thesis title: Význam e-learningu v dnešní (informační) společnosti
Author: Cajthaml, Ondřej
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Řezníček, Václav
Opponents: Smutný, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
E-learning se stává čím dál rozšířenějším nástrojem výuky. Využívají ho nejen školy, ale i podniky ke školení svých zaměstnanců. Cílem této práce je kriticky diskutovat význam e-learningu a analyzovat význam e-learningu v dnešním edukačním procesu. V práci je jasně vymezený teoretický rámec týkající se e-learningu. Hrozbami spojenými s e-learningem se zabývá druhá část práce, která poukazuje na míru nebezpečnosti těchto hrozeb. V práci je diskutována celá řada hrozeb spojených s přehnaným využíváním e-learningu. Tyto hrozby jsou dále uvedeny v provedené SWOT analýze. Na základě rozebraných problémů je možné podat ucelený pohled na význam e-learningu a také na hrozby s ním spojené. Práce by měla poukázat převážně na negativní stránku e-learningu.
Keywords: znalosti; informace; informační společnost; e-learning; vzdělávání
Thesis title: Importance of e-learning in current (information) society
Author: Cajthaml, Ondřej
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Řezníček, Václav
Opponents: Smutný, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
E-learning is becoming increasingly widespread tool for teaching. It is used not only by schools, but also by businesses to train their employees. The aim of this paper is to critically discuss the importance of E-learning in today's educational process. The theoretical framework related to e-learning is clearly defined in the paper. The second part of the paper deals with threats connected to e-learning which points to degree of danger of these threats. The paper discuses a number of threats associated with excessive use of e-learning. These threats are further stated in accomplished analysis. Based on dismantled problems it is possible to provide complete view of the importance of e-learning and also of threats associated with it. The paper should mostly point to negative sides of e-learning.
Keywords: knowledge; information society; e-learning; information; education

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Systems Analysis

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 12. 2012
Date of submission: 1. 5. 2013
Date of defense: 24. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/40702/podrobnosti

Files for download

    Last update: