Analysis of the marketing mix on concrete example Agency GATE – Ondřej Novotný

Thesis title: Analýza marketingového mixu na praktickém příkladu Agentury GATE - Ondřej Novotný
Author: Bindzarová, Lucie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Říha, David
Opponents: Novotný , Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá analýzou marketingového mixu ve společnosti Agentura GATE -- Ondřej Novotný. Cílem práce je analýza fungování všech složek marketingového mixu služeb a návrh na případné zlepšení určitého prvku. Práce je rozdělená na čtyři části -- úvod, teoretická část, praktická část a závěr. V úvodu jsou stanovené cíle práce a důvody ke zvolení tohoto tématu. Teoretická část obsahuje rozbor marketingového mixu služeb. Praktická část se skládá z popisu agentury a jejího portfolia služeb a ostatních složek 7P. V této části se prvek služba rozebírá konkrétně na dvou akcích typu merchandising + prodejní asistence a ochutnávka + sampling. V závěru práce jsou uvedena shrnutí prvků marketingového mixu a doporučení na jeho zlepšení.
Keywords: marketingový mix služeb; komunikace; 7 P; podpora prodeje
Thesis title: Analysis of the marketing mix on concrete example Agency GATE – Ondřej Novotný
Author: Bindzarová, Lucie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Říha, David
Opponents: Novotný , Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with the analysis of the marketing mix in the company Agentura GATE - Ondrej Novotny. The goal of this thesis is analysis of operation of all parts of the marketing mix in the area of services and improvement proposal of a specific part. The thesis is divided into four sections - introduction, theoretical part, practical part and conclusion. There are the goals of the thesis and reasons of choosing this topic in the introduction. The theoretical part incorporates the analysis of the marketing mix of services. The practical part consists of description of the agency and its product portfolio and other parts of 7Ps. In this part the element of service is analysed specifically at two events - merchandising + sales assistance and tasting + sampling. There is mentioned a summary of the marketing mix parts and a recommendation for its improvement at the end of the thesis.
Keywords: communications; sales promotion; 7P; Marketing mix of services

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 12. 2012
Date of submission: 22. 4. 2013
Date of defense: 13. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/40730/podrobnosti

Files for download

    Last update: