The role and importance of etiquette in business dealings of the particular company

Thesis title: Role a význam etikety při obchodních jednáních v konkrétní společnosti
Author: Kvapilová, Tereza
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Švecová, Lenka
Opponents: Kotrs, Vítězslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem této bakalářské práce je analýza role a významu etikety při obchodním styku ve vybrané společnosti. Práce je rozdělena do dvou celků. V teoretické části práce objasňuje základní pojmy týkající se pravidel společenského chování. Je zde přiblížena problematika prvotních osobních kontaktů mezi lidmi jako je představování, podávání ruky nebo předávání vizitek. Dále jsou zde popsány důležité fáze obchodního jednání včetně jeho přípravy nebo neverbální komunikace. Posledním bodem teoretické části je analýza pravidel distanční komunikace. Cílem praktické části je zmapovat situaci v oblasti znalosti a dodržování etikety u zaměstnanců konkrétního podniku a navrhnout opatření v případech jednání, která nebyla z hlediska etikety správná, to vše na základě porovnání interních postupů vybrané společnosti a vyhodnocení dotazníkového šetření.
Keywords: obchodní jednání; etiketa; distanční komunikace
Thesis title: The role and importance of etiquette in business dealings of the particular company
Author: Kvapilová, Tereza
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Švecová, Lenka
Opponents: Kotrs, Vítězslav
Thesis language: Česky
Abstract:
The topic of this thesis is to analyze the role and importance of etiquette in business dealings of the selected company. The thesis is divided into two parts. In the theoretical part there are explained the basic notions of the rules of social behavior. There is an idea of the initial personal contact between people such as introductions, shaking hands and passing business cards. It further describes the important phases of business dealings, including the preparation or nonverbal communication. The last point of the theoretical part is the analysis of distance communication rules. The aim of this part is to observe the situation of the knowledge and observance of etiquette for employees of a particular company and to propose measures for acts that were not correct in terms of labels, all based on a comparison of internal procedure of the company and the evaluation questionnaire.
Keywords: etiquette; distance communication; business dealing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 12. 2012
Date of submission: 30. 5. 2013
Date of defense: 26. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/41108/podrobnosti

Files for download

    Last update: