How does the demand for aquapark attendance differ between visitors without and with season tickets?

Thesis title: Jak se liší poptávka po návštěvnosti aquaparku mezi návštěvníky s permanentkami a bez permanentek?
Author: Hladišová, Lenka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Lahvička, Jiří
Opponents: Klesla, Arnošt
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je změřit, jak se liší poptávka po návštěvnosti aquaparku v Uherském Brodě v období od roku 2009 do konce roku 2012 mezi návštěvníky bez permanentek a s permanentkami. Nejvýznamnější rozdíl v poptávkách po aquaparku jsou o státních svátcích. Model ukázal, že státní svátek zvyšuje návštěvnost lidí bez permanentek o 92%, zatímco snižuje návštěvnost osob s permanentkami o 6,7%. Další významný vliv mají školní prázdniny, které zvyšují návštěvnost bez permanentek o 74% a snižují návštěvnost s permanentkami o 1,8%. Poptávky se liší pravděpodobně proto, že ve dnech volna místní obyvatelé, kteří vlastní permanentky, raději pojedou jinam, naopak pro turisty je to ideální příležitost k návštěvě aquaparku. Dalšími vlivy jsou den v týdnu, počasí, nebo zda je v provozu konkurenční aquapark.
Keywords: státní svátky; návštěvnost; počasí; školní prázdniny; permanentky; aquapark
Thesis title: How does the demand for aquapark attendance differ between visitors without and with season tickets?
Author: Hladišová, Lenka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Lahvička, Jiří
Opponents: Klesla, Arnošt
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this work is to measure how different the demand for aquapark attendance is in Uherský Brod in the period from 2009 to the end of 2012 between visitors without and with season tickets. The most significant difference in demands for aquapark attendance is on public holidays. The model showed that the public holiday traffic increases for people without season tickets by 92%, while reducing the traffic of people with season tickets by 6.7%. School holidays are another important influence, they increase traffic without season tickets by 74% and reduces traffic with season tickets by 1.8%. Demand varies probably because on days off locals who own season tickets will go elsewhere rather. On the other hand, it is a perfect opportunity for tourists to visit the aquapark. Other influences are the weekday, weather or competing aquapark in operation.
Keywords: attendance; weather; season tickets; aquapark; school holidays; national holidays

Information about study

Study programme: Ekonomie a hospodářská správa/Ekonomie
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Economics
Department: Department of Economics

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 2. 2013
Date of submission: 31. 5. 2013
Date of defense: 20. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/41462/podrobnosti

Files for download

    Last update: