Strategic Analysis of the company Master Therm

Thesis title: Strategická analýza společnosti Master Therm, s.r.o
Author: Svobodová, Lucie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kešner, Martin
Opponents: Vomáčka, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá strategickou analýzou společnosti Master Therm, což je největší český výrobce tepelných čerpadel. Cílem práce je provést strategickou analýzu společnosti Master Therm a na jejím základě navrhnout strategická doporučení pro další rozvoj podniku. Teoretická část práce definuje základní terminologii a popisuje nástroje strategické analýzy. Tyto metody jsou pak aplikovány v praktické části. Praktická část zahrnuje analýzu makro a mikro okolí společnosti a analýzu jejích vnitřních zdrojů a schopností. Silné a slabé stránky a příležitosti a ohrožení jsou pak shrnuty ve SWOT analýze. Na základě výsledků strategické analýzy jsou následně uvedena strategická doporučení. Zároveň je formulováno poslání a vize podniku.
Keywords: SWOT analýza; externí a interní analýza; konkurenční výhoda; strategická analýza
Thesis title: Strategic Analysis of the company Master Therm
Author: Svobodová, Lucie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kešner, Martin
Opponents: Vomáčka, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
The Bachelor's Thesis deals with the strategic analysis of the company Master Therm, which is the largest Czech producer of heat pumps. The aim of this thesis is to conduct the strategic analysis of the company Master Therm and based on the information collected to suggest strategic recommendations for further development of the company. The theoretical part of the thesis defines the basic terminology and describes the tools of strategic analysis. These methods are then used in the practical part of the thesis. The practical part contains the analysis of the macro- and micro- environment of the company and also the analysis of the company's internal resources and capabilities. The Strengths, Weaknesses, Opportunities and Threats are summarised in the SWOT analysis. Based on the results of the strategic analysis strategic recommendations are subsequently stated. Also the company's mission and vision are formulated.
Keywords: SWOT analysis; competitive advantage; strategic analysis; external and internal analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 2. 2013
Date of submission: 20. 5. 2013
Date of defense: 26. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/41770/podrobnosti

Files for download

    Last update: