Comparative analysis of the situation and trends of public and private higher education in the Czech Republic
Thesis title: | Komparativní analýza stavu a vývoje soukromého a veřejného vysokého školství v České republice |
---|---|
Author: | Schatral, Jan |
Thesis type: | Diplomová práce |
Supervisor: | Vltavská, Kristýna |
Opponents: | Svoboda, Libor |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Diplomová práce se zabývá komparativní analýzou stavu a vývojem soukromého a veřejného vysokého školství v České republice. Na začátku je popsán vývoj českého vysokého školství a vyšších odborných škol. V práci je teoreticky popsáno financování jednotlivých složek terciárního vzdělávání. Další část se týká Dlouhodobého záměru na období 2011 -- 2015. Analytická část práce se zaměřuje na komparaci jednotlivých složek terciárního vzdělávání a snaží se na všechny složky aplikovat koeficienty ekonomické náročnosti používané při financování veřejných vysokých škol. Cílem této práce je odhalit rozdílnost mezi financováním na různých typech terciárního vzdělávání. |
Keywords: | neinvestiční výdaje; školné; vyšší odborná škola; terciární vzdělávání; financování školství; vysoká škola; koeficienty ekonomické náročnosti |
Thesis title: | Comparative analysis of the situation and trends of public and private higher education in the Czech Republic |
---|---|
Author: | Schatral, Jan |
Thesis type: | Diploma thesis |
Supervisor: | Vltavská, Kristýna |
Opponents: | Svoboda, Libor |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | This thesis deals with the comparative analysis of the situation and trends of public and private higher education in the Czech Republic. The beginning of the thesis describes the development of Czech universities and colleges. The work theoretically describes the financing of individual components of tertiary education. Another part describes the Strategic Plan for 2011 - 2015. The analytical part of this thesis focuses on the comparison of the various components of tertiary education and trying to apply coefficient of economic difficulty on all components, which are used in financing public universities. The aim of this work is to reveal the disparity among funding of different types of tertiary education. |
Keywords: | tuition fee; non-investment expenses; coefficient of economic difficulty; school funding; college; university; tertiary education |
Information about study
Study programme: | Kvantitativní metody v ekonomice/Statisticko-pojistné inženýrství |
---|---|
Type of study programme: | Magisterský studijní program |
Assigned degree: | Ing. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Informatics and Statistics |
Department: | Department of Economic Statistics |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 28. 2. 2013 |
---|---|
Date of submission: | 13. 5. 2013 |
Date of defense: | 12. 6. 2013 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/41790/podrobnosti |