Psychological and aesthetical tools of advertising photography and their effectiveness

Thesis title: Psychologické a estetické prostředky reklamní fotografie a jejich účinnost
Author: Krulišová, Eliška
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Hucková, Barbara
Opponents: Hanzlík, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce je zaměřena na psychologické, estetické, fotografické a grafické prostředky, které se využívají v reklamní fotografii a potažmo reklamní inzerci. Ověřovanou hypotézou je prokázání vlivu zmíněných prostředků na účinnost reklamního inzerátu. Teoretická část se věnuje reklamní fotografii, psychologii reklamy, rozboru užívaných prostředků a teoretickému základu měření účinnosti reklamy. Praktická část získané poznatky užívá v analýze Výzkumu účinnosti časopisecké reklamy, který hodnotil účinnost vybraných reklamních inzerátů, a výsledky plynoucí z výzkumu odůvodňuje.
Keywords: reklamní inzerce; psychologie reklamy; účinnost reklamy; reklamní fotografie
Thesis title: Psychological and aesthetical tools of advertising photography and their effectiveness
Author: Krulišová, Eliška
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Hucková, Barbara
Opponents: Hanzlík, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
This Bachelor's Thesis focuses on psychological, aesthetical, photographic and graphic tools that are used in advertising photography and generally advertising. The hypothesis being verified is a proof of an influence of mentioned tools on an advertising effectiveness. Theoretical part is about advertising photography, psychology of advertising, analysis of used tools and the theory of measuring advertising effectiveness. Practical part utilizes acquired knowledge in an analysis of Research of effectiveness of magazine advertising that appraises effectiveness of selected advertisements.
Keywords: advertising effectiveness; psychology of advertising; advertising photography; advertising

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 2. 2013
Date of submission: 31. 5. 2013
Date of defense: 26. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/41797/podrobnosti

Files for download

    Last update: