Humor and wit in advertisement

Thesis title: Humor a vtip v reklamě
Author: Hipčová, Aneta
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje problematice reklam, zejména těch, ve kterých se objevuje humor a vtip. Je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. V první části jsou popsány marketingové aktivity, psychologie reklamy a humor a vtip v reklamě. Druhá část je věnována představení mobilního operátora společnosti Vodafone, konkrétních reklam a vlastnímu kvantitativnímu výzkumu. Cílem výzkumu je zjistit, jak vtipné a humorné reklamy jsou zákazníky vnímány, jak na ně působí a ovlivňují je. Výzkum je proveden prostřednictvím dotazníkového šetření, jeho vyhodnocením a potvrzením či vyvrácením stanovených hypotéz.
Keywords: Vodafone; spotřebitel; reklama; marketing; humor
Thesis title: Humor and wit in advertisement
Author: Hipčová, Aneta
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis is focused on the advertisements mainly those where humor and wit have appeared. Thesis is divided into two parts, theoretical and practical one. In the first part the marketing activities, psychology of the advertisement, humor and wit in advertisement are described. The second part is focused on mobile operator Vodafone, particular advertisements as well as on the own quantitative research. The main aim of the research is to find out how the humor and wit in the advertisement is perceived by the customers, how they affect and impact the customers. The research had been done through the questionnaire survey by its evaluation and the confirmation or refutation given hypothesis.
Keywords: Vodafone; consumer; marketing; humor; advertisement

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 3. 2013
Date of submission: 5. 6. 2013
Date of defense: 13. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/41943/podrobnosti

Files for download

    Last update: