What influences the selling numbers of language courses of a particular language institution?

Thesis title: Jaké faktory ovlivňují návštěvnost jazykových kurzů?
Author: Kudějová, Barbora
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Stroukal, Dominik
Opponents: Kuře, Miroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce si jako hlavní otázku pokládá: Co ovlivňuje počet prodaných kurzů vybrané jazykové školy. Na základě ekonometrické analýzy byl zjišťován vliv zvolených determinantů na počet studentů navštěvující jazykovou školu Channel-Crossing v Radotíně v průběhu 12 semestrů během let 2007 až 2012. Výsledky neprokázaly významný vliv ceny, která se může zdánlivě jevit jako nejdůležitější. Vliv mají zejména determinanty určující typ kurzu, jako jsou úroveň, vyučovaný jazyk nebo zda se jedná o kurz pro dospělé, ale i makroekonomická proměnná nezaměstnanost. Analýza tím nastínila škole portfolio, které je nejvíce žádané a na které by se měla zaměřit.
Keywords: Návštěvnost; Ekonometrická analýza; Jazyková škola
Thesis title: What influences the selling numbers of language courses of a particular language institution?
Author: Kudějová, Barbora
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Stroukal, Dominik
Opponents: Kuře, Miroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
My thesis strives to answer the following question: What influences the selling numbers of language courses of a particular language institution? The research was based on an econometrical analysis. Establishing several determinants, it focused on their influence on the number of clients attending the language institution Channel-Crossing in Prague, Radotin. It examined the period of 12 semestres between 2007 and 2012. Interestingly, in the study, the seemingly most important factor of price turned out to be rather insignificant for the model. In contrast, the factors characterising the type of course, such as its level, the language taught, whether it is designed for adults or not, or even the macro-economical variable of unemployment showed as prominent. For the above-mentioned institution, the results of the analysis may prove to be useful as the portfolio clearly shows which courses are the most desirable of all and therefore, on which the management should concentrate.
Keywords: Econometrics analysis; Language school; Attendance

Information about study

Study programme: Ekonomie a hospodářská správa/Ekonomie
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Economics
Department: Department of Economics

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 3. 2013
Date of submission: 25. 5. 2013
Date of defense: 17. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/41953/podrobnosti

Files for download

    Last update: