Purchase decision process of consumers in the organic food market

Thesis title: Kupní rozhodovací proces spotřebitele na trhu s biopotravinami
Author: Jarošová, Hana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Tahal, Radek
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je analyzovat kupní rozhodovací proces spotřebitele na trhu s biopotravinami identifikace hlavního spotřebitele, specifikace jeho chování a doporučení pro marketing na trhu s biopotravinami. V práci budou vyvráceny nebo potvrzeny hypotézy, které byly stanoveny před výzkumem. Teoretická část práce popisuje hlavní charakteristiku biopotravin, dále pak samotný proces nákupního rozhodování a faktory, které spotřebitele ovlivňují během nákupu. Dále je součástí práce marketingový výzkum, který je nejprve popsán v teoretické části a v praktické následně proveden. Nejprve probíhá sekundární výzkum na základě dat z databáze MML-TGI a je identifikován hlavní spotřebitel na trhu s biopotravinami. Následně je proveden primární výzkum, který se věnuje specifikaci chování spotřebitele. Data jsou získána pomocí osobního dotazování a následně vyhodnocována programem Microsoft Excel. Poslední kapitola shrnuje marketingová doporučení pro daný trh, která jsou založená na datech z primárního výzkumu.
Keywords: biopotravina; dotazníkové šetření; marketingový výzkum; Kupní rozhodovací proces
Thesis title: Purchase decision process of consumers in the organic food market
Author: Jarošová, Hana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Tahal, Radek
Thesis language: Česky
Abstract:
The main goal of the master's thesis is to analyze a purchasing decision process of consumers in the market of organic foods, to identify the main consumer and to identify his specifications and recommendations for marketing of the organic food market. This thesis will accept or refuse hypothesis which will be determine before own research. The theoretical part of this thesis describes the main characteristic of organic foods, the process of consumer's decision and the factors affecting the consumer during the purchase process. The next component of the master's thesis is a marketing research which is described at first in the theoretical part and then realized in the practical part. At first there is a secondary research based on MML-TGI database data and then the main consumer of the organic food market is identified. In the next part is a primary research performed which is focused on specification of consumer's behavior. The data are obtained by personal interviews and the answers are evaluated by Microsoft Excel. The last chapter summarizes the marketing recommendations for the market based on data of the primary research.
Keywords: organic food; marketing research; questionnaire research; Process of purchase decision

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 6. 2012
Date of submission: 6. 5. 2013
Date of defense: 11. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/42905/podrobnosti

Files for download

    Last update: