Marketing strategy of Procter & Gamble

Thesis title: Marketingová strategie spol. Procter & Gamble
Author: Ivan, Tomáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: král, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je analýza marketingové strategie společnosti Procter & Gamble v rámci obchodního domu Tesco a následný návrh na zlepšení do budoucna. Celá práce je rozdělena do čtyř kapitol, z nichž první dvě jsou zaměřeny na vymezení teoretického základu marketingu a chování zákazníka. Druhá polovina práce je zaměřena na analýzu současné marketingové strategie vybrané kategorie výrobků, kterými jsou dětské pleny. Za pomoci analýzy marketingového mixu a dotazníkového šetření bude zjištěna aktuální situace v kategorii dětských plen. Veškerá zjištění budou následně reflektována do SWOT analýzy. Následovat bude zhotnocení situace na trhu s dětskými plenami v rámci obchodního domu Tesco a budou navrženy řešení pro zlepšení současné marketingové strategie Procter & Gamble.
Keywords: Procter & Gamble; SWOT analýza; Marketingová strategie; Marketing; obchodní dům Tesco
Thesis title: Marketing strategy of Procter & Gamble
Author: Ivan, Tomáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: král, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Objective of this final thesis is to analyse current marketing strategy of Procter & Gamble and find efficient solutions for future implementation. The main focus of this thesis is on diapers category in Tesco Department Stores. The whole thesis is split into four chapters. First two chapters provide theoretical base for marketing and customer typology, which will be necessary for further analysis. Aim of practical part of the thesis is to analyse marketing mix of Procter & Gamble category and questionnaire survey assessment. Based on the finding SWOT analysis will be applied and at the end of the thesis possible solutions for future marketing strategy improvement will be suggested.
Keywords: Tesco Department Stores; Marketing; Procter & Gamble; SWOT analysis; Marketing Strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 9. 2012
Date of submission: 10. 5. 2013
Date of defense: 28. 5. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38660/podrobnosti

Files for download

    Last update: