Analysis and strategy of Gordon & Webster activities on domestic and foreign market, comparison with competitors

Thesis title: Analýza a strategie činnosti Gordon & Webster na domácím a zahraničním trhu, srovnání s konkurencí
Author: Probst, Olga
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Polanská, Anna
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na analýzu společnosti Gordon & Webster, která působí mezinárodně v oblasti poradenství, zejména nasazování manažerských informačních systémů. Skrze poznání společnosti v první kapitole jsem nalezla její silné a slabé stránky, díky SWOT analýze, a dále se mohla zabývat její strategií. V této práci zejména rozebírám její strategii na trhu České republiky, který je pro firmu trhem zahraničním, a Maďarska, který je trhem domácím. Shrnutím jednotlivých kroků a marketingového konceptu se odhalily již v úvodu předpokládané mezery, pro které jsem se snažila najít řešení a doporučit tak některé nové postupy. V omezeném počtu tato opatření jsou implementována do praxe. Tím jsem splnila cíl práce, a to na základě shrnutí všech poznatků, navrhnout nový koncept pro zlepšení postavení mezi konkurencí a prosazení se na trhu.
Keywords: manažerské informační systémy; Maďarsko; Gordon & Webster; Strategie firmy
Thesis title: Analysis and strategy of Gordon & Webster activities on domestic and foreign market, comparison with competitors
Author: Probst, Olga
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Polanská, Anna
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis focuses on the analysis of Gordon & Webster Company which operates internationally in consultancy area, especially implements the management IT systems. I found strengths and weaknesses through the understanding of operations of the firm in the first chapter thanks to SWOT analysis. It was a step forward to the study of its strategy. In my papers I particularly look into the strategy in Czech Republic what is foreign market for the firm and then Hungary as a domestic market. Summary of all steps and marketing concept revealed shortcomings which I assumed to appear from the very beginning and my aim was to find a solution for these problems and suggest new actions. Some of my recommendations are already implemented. Therefore I believe I reached the goal of my thesis what was to bring in the new concept to improve standing of the firm between its competitors and establish itself in trade upon summary of all my knowledge about the company.
Keywords: Strategy of the company; Gordon & Webster; Hungary; management information systems

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 4. 2008
Date of submission: 30. 6. 2009
Date of defense: 14. 9. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/20979/podrobnosti

Files for download

    Last update: