Brand management strategy of Mamaison Hotels & Apartments

Thesis title: Strategie řízení značky MaMaison Hotels & Apartments
Author: Schöpp, Jan
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Řezníčková, Irena
Thesis language: Česky
Abstract:
V úvodu práce je sestavena hypotéza a jsou uvedeny obecné informace ohledně trendů v odvětví a významu značky. V druhé a třetí kapitole se práce zabývá teoretickým přístupem a předpoklady pro budování úspěšné značky, analyzuje současné trendy v mezinárodním marketingu a věnuje se problematice hodnoty a oceňování značek. V páté a šesté kapitole analyzuje značku MaMaison Hotels & Apartments její re-branding (nově po re-brandingu Mamaison Hotels & Residences). V závěrečné kapitole jsou formou případových studií popsány a hodnoceny některé z vybraných marketingových aktivit na podporu značky.
Keywords: cestovní ruch; značka a strategie řízení značky; hotelový průmysl
Thesis title: Brand management strategy of Mamaison Hotels & Apartments
Author: Schöpp, Jan
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Řezníčková, Irena
Thesis language: Česky
Abstract:
The hypothesis and general information about trends in the industry and about the importance of brands are presented in the introduction. In chapter two and three, the theoretical approach and premises of building successful brand are explained as well as latest trends in international marketing and questions of brand value and evaluation are discussed. The analyses of MaMaison Hotels & Apartments brand and its rebranding (new name Mamaison Hotels & Residence) is provided in chapter five and six. In last chapter there are several case studies which describe and evaluate some of the selected marketing activities to support the brand.
Keywords: tourism; hospitality; brand and brand management

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 4. 2009
Date of submission: 17. 12. 2009
Date of defense: 27. 1. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/23760/podrobnosti

Files for download

    Last update: