Strategy of penetration on foreign markets of the company P&P Jewelry

Thesis title: Strategie pronikání firmy P&P Jewelry na zahraniční trhy
Author: Perglerová, Lucie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Pilař, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá strategií pronikání firmy P&P Jewelry na zahraniční trhy. Firma podniká s českou bižuterií vlastní značky Lilien Czech v prostředí Internetu. Cílem této práce je analyzovat současnou marketingovou strategii, odhalit nedostatky a navrhnout změny a další postupy ve strategii nové. Práce obsahuje teoretický popis internetového podnikání a internetového marketingu. Dále pak praktickou část, která se zabývá rozborem současného marketingového mixu, marketingovým výzkumem a SWOT analýzou. V poslední kapitole jsou uvedeny závěry a doporučení.
Keywords: marketingová strategie; podnikání na Internetu; internetový marketing
Thesis title: Strategy of penetration on foreign markets of the company P&P Jewelry
Author: Perglerová, Lucie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Pilař, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with strategy of penetration on foreign markets of the company P&P Jewelry. Company is selling Czech rhinestone jewelry under mark Lilien Czech in the internet environment. The main goal of this thesis is to analyze present marketing strategy of this company, to find out the deficiencies and to suggest changes and next procedures in new strategy. The thesis also contains theoretical description of e-commerce and internet marketing. The practical part deals with analysis of present marketing mix, marketing research and SWOT analyze. In the last part are mentioned conclusions and recommendations.
Keywords: internet marketing; marketing strategy; SWOT analysis

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 10. 2010
Date of submission: 1. 5. 2011
Date of defense: 30. 5. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/28000/podrobnosti

Files for download

    Last update: