Analysis of the marketing communication of the product Kofola apricot

Thesis title: Analýza marketingových komunikací produktu Kofola meruňková
Author: Keyř, Michal
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je analyzovat marketingové komunikace při zavedení produktu 0,5l Kofola meruňková. Práce je rozdělena do dvou částí: část teoretická a praktická. V první části jsou vymezeny základní pojmy za použití odborné literatury, jako je komunikace, formy komerčních komunikací a nové trendy. Praktická část je věnována představení společnosti Kofola a.s., jejího portfolia, její konkurence a v této kapitole jsou analyzovány marketingové komunikace na uvedení produktu 0,5l Kofola meruňka. Hlavní část praktické části tvoří vlastní výzkum, na základě kterého jsou vyvozena doporučení, které nejenom přispějí ke zlepšení marketingových komunikací, ale i přispěji ke zlepšení celkové prosperity společnosti Kofola.
Keywords: Marketingové komunikace; Komunikační strategie; Kofola; Vnímání značky; Výzkum trhu; Kofola meruňková
Thesis title: Analysis of the marketing communication of the product Kofola apricot
Author: Keyř, Michal
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The objective of the Master's Thesis is an analysis of the marketing communication of the product 0,5l Kofola apricot. The thesis is divided into two parts: the theoretical and the practical one. In the theoretical part, there are basic terms, such as communication, the forms of commercial communication and new trends in the field of communication. The practical part contains a detailed description of the company Kofola a.s., its portfolio, its competitors and in this section, there are analyzed marketing communication of the launch 0,5l Kofola apricot. The main part covers a questionnaire survey. Based on the results, the author provides recommendations for improvement of the marketing communication and also recommendations for the future strategy of Kofola.
Keywords: Perception of the brand; Market research; Marketing communication; Kofola; Communication strategy; Kofola apricot

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 9. 2016
Date of submission: 5. 5. 2017
Date of defense: 13. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58503/podrobnosti

Files for download

    Last update: