Analysis of Marketing Mix Tools of AUTOSERVIS NOVOTNÝ, Ltd

Thesis title: Analýza marketingového mixu společnosti AUTOSERVIS NOVOTNÝ, s.r.o
Author: Hadrávek, Aleš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Svoboda, Petr
Opponents: Řepová, Helena
Thesis language: Česky
Abstract:
Předmětem této bakalářské práce je analýza jednotlivých nástrojů marketingového mixu společnosti AUTOSERVIS NOVOTNÝ spol. s r. o., která je autorizovaným dealerem a servisem vozů značky Škoda. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část se věnuje obecné charakteristice marketingu, jednotlivých nástrojů marketingového mixu a metodě strategické analýzy SWOT. V části praktické jsou veškeré poznatky aplikovány při analýze AUTOSERVISU NOVOTNÝ spol. s r. o. a tvorbě návrhů a doporučení. Návrhy a doporučení, která vycházejí z provedené SWOT analýzy a měla by vést k vylepšení a odstranění nedostatků stávajícího marketingového mixu společnosti, jsou zároveň hlavním výstupem této bakalářské práce.
Keywords: lidé; komunikace; distribuce; cena; produkt; Marketing; marketingový mix; SWOT analýza
Thesis title: Analysis of Marketing Mix Tools of AUTOSERVIS NOVOTNÝ, Ltd
Author: Hadrávek, Aleš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Svoboda, Petr
Opponents: Řepová, Helena
Thesis language: Česky
Abstract:
The subject of this bachelor thesis is the analysis of marketing mix tools of AUTOSERVIS NOVOTNÝ, Ltd, which is an authorized dealer and service of Škoda cars. This thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part deals with the general characteristics of marketing, marketing mix tools and one of the method of strategic analysis - SWOT analysis. In the practical part, all knowledge are applied in the analysis of the AUTOSERVIS NOVOTNÝ, Ltd and in making suggestions and recommendations. These suggestions and recommendations, which are based on the SWOT analysis and should lead to improve and eliminate the shortcomings of the company's current marketing mix, are also the main outcome of this bachelor thesis.
Keywords: SWOT analysis; people; promotion; place; price; product; Marketing; marketing mix

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 3. 2015
Date of submission: 30. 4. 2017
Date of defense: 1. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/52401/podrobnosti

Files for download

    Last update: