Proposal of an on-line communication strategy of a sports club JNS Cheerleaders

Thesis title: Návrh on-line komunikační strategie sportovního klubu JNS Cheerleaders
Author: Míková, Simona
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Voráčová, Kristina
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá on-line marketingovou strategií sportovního klubu JNS Cheerleaders. Jako hlavní cíl své diplomové práce jsem si stanovila na základě analýzy stávající strategie sportovního klubu a on-line dotazníkového šetření navrhnout sportovnímu klubu možné změny v on-line komunikaci do budoucna. Práce je rozdělena do dvou částí, části teoretické, která se věnuje charakteristice komerčních komunikací a uvádí formy komerčních komunikací používaných ve sportu, a části praktické, která představuje sportovní odvětví cheerleading, sportovní klub JNS Cheerleaders, uvádí jeho SWOT analýzu, analýzu konkurence i analýzu používaných marketingových a především on-line komunikací. V další části se práce věnuje výsledkům terénního šetření prováděného on-line a návrhům a doporučením na vylepšení komunikační strategie do budoucna.
Keywords: marketing; on-line komunikační strategie; SWOT analýza; terénní šetření; JNS Cheerleaders; cheerleading
Thesis title: Proposal of an on-line communication strategy of a sports club JNS Cheerleaders
Author: Míková, Simona
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Voráčová, Kristina
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with on-line marketing strategy of a sports club JNS Cheerleaders. I have set the main aim of the thesis to suggest possible changes in on-line communication of the sports club based on analysis of current strategies of the sports club and my own on-line field investigation. The thesis is divided into two parts, theoretical part that is dedicated to characteristics of commercial communications and forms of commercial communication used in sports industry, and practical part that introduces sports industry of cheerleading, sports club JNS Cheerleaders, it also shows its SWOT analysis, analysis of competition and its used marketing and mostly on-line communication. Next chapter is dedicated to the results of on-line field investigation and proposed suggested changes of communication strategy for the sports club.
Keywords: SWOT analysis; cheerleading; marketing; on-line communication strategy; field investigation; JNS Cheerleaders

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 9. 2015
Date of submission: 5. 5. 2016
Date of defense: 30. 5. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/54061/podrobnosti

Files for download

    Last update: