Comparison of marketing activities of the selected eshops

Thesis title: Porovnání marketingových aktivit vybraných e-shopů
Author: Urban, David
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Čermák, Radim
Opponents: Böhmová, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce je zaměřena na porovnání marketingových aktivit z oblasti online marketingu. Konkrétně se zabývá jejich využitím u e-shopů s plaveckými potřebami. V teoretické části jsou popsány základní pojmy týkající se daného tématu. Nejprve je charakterizován samotný internetový marketing a následně jsou v práci definovány jeho jednotlivé nástroje. Praktická část se věnuje porovnání využití těchto nástrojů dvěma odlišnými e-shopy. V prvním případě jde o specializovaný obchod, který prodává výhradně plavecké potřeby. Ve druhém pak o velkoobchod, který prodává potřeby z různých sportovních odvětví. Cílem práce je porovnat marketingové aktivity daných e-shopů. Následně toto srovnání vyhodnotit a stanovit doporučení pro specializované obchody. Přínosem by pak měla být právě tato doporučení specializovaným obchodům, která přinesou lepší využívání on-line marketingových nástrojů.
Keywords: online marketing; SEO; e-shop; PPC; analýza marketingových aktivit
Thesis title: Comparison of marketing activities of the selected eshops
Author: Urban, David
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Čermák, Radim
Opponents: Böhmová, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis is focused on comparison of on-line marketing activities. It deals with their application in e-shops with swimming accessories. The theoretical part describes the basics terms related to the topic. Firstly, internet marketing is characterized and then its key tools are defined. The practical part is about comparing the use of these tools by two different e-shops - store that sells only swimming accessories and large sports store which sells products from various sports. The aim of this thesis is to compare marketing activities of these e+shops. And then evaluate this comparison and identify recommendations for specialized e-shops. The contribution of this work should be the recommendations for improve of the use of the key on-line marketing tools for specialized stores.
Keywords: SEO; Analysis of marketing activities; Online marketing; E-shop; PPC

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Systems Analysis

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 10. 2016
Date of submission: 1. 5. 2017
Date of defense: 14. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/59060/podrobnosti

Files for download

    Last update: