The Regional Museum's Work with the Public

Thesis title: Práce s veřejností regionálního muzea
Author: Grünwald, Jan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Blažková, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je detailněji popsat marketingové komunikace muzeí v České republice na vybraném vzorku a dát návrh na efektivní způsob komunikace a doporučení případného zlepšení. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy marketingu a specifika marketingu muzeí a jejich možnosti propagace a další práce s veřejností. Praktická část práce poukazuje na problematiku marketingu a práce s veřejností muzeí v České republice, současný stav a případné možnosti a návrhy na zlepšení. Informace potřebné pro výzkum byly získány z dotazníkového šetření, zaměřeného na regionální Muzeum T. G. M. Rakovník, které posloužilo jako vzorek.
Keywords: marketingová komunikace; marketing; práce s veřejností; regionální muzeum; Česká republika
Thesis title: The Regional Museum's Work with the Public
Author: Grünwald, Jan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Blažková, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to describe in detail the marketing communications of museums in the Czech Republic, demonstrate it with a specific example and propose an effective manner of communication and possible improvement measures. The theoretical part explains the basic terms of marketing and specifics of museum marketing a possibilities of museums in their publicity and further work with the public. The practical part shows the problematics of museums' marketing and work with the public in the Czech Republic, the current situation and possible suggestions for improvement. The information for the research come from a survey performed in the T.G.M. Museum Rakovník, which served as a case study.
Keywords: working with the public ; regional museum; Czech Republic; marketing communications; marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Manažer obchodu
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 10. 2016
Date of submission: 15. 5. 2017
Date of defense: 30. 5. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/59015/podrobnosti

Files for download

    Last update: