The analysis of the marketing strategy of chosen airlines

Thesis title: Analýza marketingové strategie vybraných leteckých společností
Author: Teimlová, Aneta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Gullová, Soňa
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem této diplomové práce je analýza marketingové strategie vybraných leteckých společností, Austrian Airlines, Emirates a Korean Air, a jejich vzájemné porovnání. Analýza se zaměřuje především na SWOT analýzu a marketingový mix těchto společností. Výsledkem je zhodnocení efektivity současných marketingových strategií a návrh konkrétních řešení, která by mohla být v rámci těchto marketingových strategií aplikována. Součástí práce je také charakteristika a historie letecké dopravy, charakteristika marketingu služeb a marketingový výzkum, který napomohl ke zhodnocení současných marketingových strategií a k návrhu nových postupů a řešení.
Keywords: letecké společnosti; služby; marketingová strategie; SWOT analýza; marketingový mix
Thesis title: The analysis of the marketing strategy of chosen airlines
Author: Teimlová, Aneta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Gullová, Soňa
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the diploma thesis is the analysis of the marketing strategy of chosen airlines, Austrian Airlines, Emirates and Korean Air, and their comparison. The analysis is focused on the SWOT analysis and the marketing mix of these airlines. The result is the evaluation of the efficiency of current marketing strategies and the proposal of specific steps which could be applied to these marketing strategies. The next parts of the thesis are the characteristic and the history of the aviation, the characteristic of the marketing of services and the marketing research which helped to the evaluation of current marketing strategies and to new suggestions.
Keywords: services; marketing strategy; airlines; SWOT analysis; marketing mix

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 5. 2016
Date of submission: 30. 4. 2017
Date of defense: 1. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/57803/podrobnosti

Files for download

    Last update: