Social networks as a tool for competitiveness
Thesis title: | Sociální sítě jako nástroj konkurenceschopnosti |
---|---|
Author: | Pěničková, Markéta |
Thesis type: | Diplomová práce |
Supervisor: | Střížová, Vlasta |
Opponents: | Feige, Tomáš |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Diplomová práce se zaměřuje na problematiku sociálních sítí a jejich možného využití jako nástroje zvýšení konkurenceschopnosti. V teoretické části práce jsou nejprve objasněny základní pojmy a definice, které s problematikou sociálních sítí blízce souvisí. Následně se práce důkladně zabývá oblastmi podnikové sféry, v nichž lze sociální sítě využít. V práci jsou dále charakterizováni zástupci nejpoužívanějších světových sociálních sítí spolu s uvedením jejich možného využití pro podnikovou praxi. Teoretickou část práce poté završuje kapitola, která popisuje a hodnotí analytické nástroje sloužící k monitoringu a analyzování sociálních sítí.
Praktická část práce se zabývá Estetickým centrem Marttinéz a jeho konkurenty mezi kadeřnickými a kosmetickými salóny. Nejprve je zde uskutečněna analýza zabývající se současným postojem salónu k sociálním sítím a dále pak analýza konkurenčních salónů odhalující jejich chování na poli sociálních sítí. Hlavním výstupem praktické části je soubor jistých doporučení týkající se monitoringu sociálních sítí Estetického centra. |
Keywords: | sociální sítě; sociální média; konkurenční analýza; Competitive intelligence; monitoring a analýza sociálních sítí; Facebook |
Thesis title: | Social networks as a tool for competitiveness |
---|---|
Author: | Pěničková, Markéta |
Thesis type: | Diploma thesis |
Supervisor: | Střížová, Vlasta |
Opponents: | Feige, Tomáš |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | This thesis focuses on the issue of social networks and its potential use as a tool to boost competitiveness.
At first, in the theoretical part, basic terms and definitions, which are strongly related to the issue of social networks, are explained. Then the thesis deals with the business sectors, where social networks can be used. Furthermore, the most used representatives of worldwide social networks are characterized along with their potential use in the business. The theoretical part is completed with the chapter that describes and evaluates analytical tools which are used for monitoring and analysis of social networks.
Practical part focuses on the aesthetic centre Marttinéz and its competitors in the sector of hairdressing and beauty salons. Firstly, its actual attitude to the social networks is analyzed and further analysis regarding competing salons is carried out the second analysis should reveal competitors' behaviour in the area of social networks. The main output of the practical part is a set of recommendations regarding optimization of company's sites at social networks and also suggestion on a monitoring system of social networks sites of this aesthetic centre. |
Keywords: | social networks; competitive analysis; Facebook; social media; social network monitoring and analysis; Competitive Intelligence |
Information about study
Study programme: | Aplikovaná informatika/Informační management |
---|---|
Type of study programme: | Magisterský studijní program |
Assigned degree: | Ing. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Informatics and Statistics |
Department: | Department of Systems Analysis |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 4. 4. 2016 |
---|---|
Date of submission: | 5. 5. 2017 |
Date of defense: | 7. 6. 2017 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/57215/podrobnosti |