Evaluation of Training Effectiveness of FOXCONN, s.r.o. company
Thesis title: | Měření efektivity vzdělávání zaměstnanců společnosti FOXCONN, s.r.o |
---|---|
Author: | Řezáčová, Petra |
Thesis type: | Diplomová práce |
Supervisor: | Krpálek, Pavel |
Opponents: | Krpálková Krelová, Katarína |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Tato diplomová práce se zabývá praktickými aspekty firemního vzdělávání, zejména pak hodnocením a měřením jeho výstupů a efektivity. Teoretická část seznamuje čtenáře s konceptem podnikového vzdělávání a jeho aktuálními trendy, s analýzou vzdělávacích potřeb a definicí vzdělávacích cílů a v neposlední řadě také s metodami měření vzdělávací efektivity. Je zde představeno několik názorových škol a modelů, které mohou být využity k praktickému hodnocení výstupů vzdělávacích aktivit. Tyto modely jsou následně aplikovány v empirické části práce, která zkoumá efektivitu dvou konkrétních školení ve společnosti FOXCONN, s.r.o. za použití Kirkpatrickova a Brinkerhoffova modelu. |
Keywords: | firemní vzdělávání; vzdělávací potřeby a cíle; efektivita vzdělávání; modely měření efektivity; Kirkpatrickův model |
Thesis title: | Evaluation of Training Effectiveness of FOXCONN, s.r.o. company |
---|---|
Author: | Řezáčová, Petra |
Thesis type: | Diploma thesis |
Supervisor: | Krpálek, Pavel |
Opponents: | Krpálková Krelová, Katarína |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | This thesis deals with the practical aspects of corporate training with the main focus on assessment and measurement of its outputs and effectiveness. The theoretical part introduces to the reader the concepts of corporate education and professional development as well as with their current trends. Next chapters describe the methods of analyzing educational needs and defining development goals. Moreover, various models of assessing the training effectiveness are presented. The application part of this thesis consists of empirical research conducted in the FOXCONN corporation. The purpose of this research was to evaluate training effectiveness of two types of trainings, using Kirkpatrick and Brinkerhoff models, and to address current issues of corporate education and propose solutions to them. |
Keywords: | professional development; educational needs and goals; effectiveness evaluation models; Kirkpatrick model; corporate training |
Information about study
Study programme: | Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod |
---|---|
Type of study programme: | Magisterský studijní program |
Assigned degree: | Ing. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Finance and Accounting |
Department: | Department of Economic Teaching Methodology |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 29. 2. 2016 |
---|---|
Date of submission: | 15. 5. 2017 |
Date of defense: | 15. 6. 2017 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/56579/podrobnosti |